Gjorde precis slut med en av mina pojkvänner. Går ut och tar ett glas på det här. Mitt i min vita period. I den vita-lär-dig-känna-dig-bätre-period. Ingenting går upp emot ett glas fin Chardonnay.
Gick bärsärkargång med köpkortet igår. Ordagrant. Och än är jag inte klar. Ska inmundiga en lunch hos tantaluran alldeles straxt. Därefter måste jag fortsätta vifta med kortet. Behöver en ny deodorant. Mycket viktigt. Ett par gummistövlar, eller ett par vattentäta stövlar. Behöver klänningar. Och någonting vackert att ha på mig på namngivningen. Och jag behöver nya ljus. Kanske en kofta också. Pengar gör en minsann lycklig. Ingenting gör mig mer lycklig än att spendera pengar på vackra ting.
Är periodare. När det kommer till allt. Och speciellt drömmar. I perioder drömmer jag mardrömmar. Och i perioder drömmer jag bisarra drömmar. Precis som i natt. Drömde att min livscoach födde mitt barn. Allt var frid och fröjd. Anordnade någon slags familjefest med min pojkvän. Står och pratar med min livscoach. Hon tar en simtur. Kommer upp. Och där och då är hon gravid i nionde månaden. Och hon ska precis föda. Hon skriker hur barnet är på väg ut. Mitt i alla festiviteter. Hon föder i ett badkar. En pojke. Min son. Valdemar. Och pappan? En orm.
Rivstartade lönetorsdagen med att inmundiga en fantastisk frukost med en av mina pojkvänner. Sedan spenderade vi våra välförtjänta pengar som ramlade in på kontot under natten. Spendera pengar, vilken känsla. Befinner mig i ett lyckorus. Spenderade dock okänt antal hantverkarhundringar. Med all rätt. Är värd det. Utan tvekan.

Mätt och belåten. Maten var en smaksensation. Sötsuget satte in efter maten. Sitter nu i soffan med tända ljus och äter popcorn. Perfekt efterrätt. Och ett ännu mer perfekt avslut på dagen.

020ede89ee0b2cf0e93d05881fa75285.png


Har gått från att vara en brandfara till att vara en mästerkock. Kan jag, kan alla. Det kanske finns hopp för mänskligheten trots allt.

Är Sonia Rykiel Pour H&M ett skämt? En jävla clownkollektion. Det faktum att kollektionen är nästintill slutsåld på hemsidan får mig att vomera. Och att Modekollen längtade efter kollektionen får mig att rysa av obehag. Ska den svenska befolkningen se ut som ett cirkussällskap på rundresa i vår?

Att göra saker mot betalning är inte min melodi. Speciellt inte på den mörka delen av dygnet. Det förstör min skönhetssömn. Och rubbar min sinnesstämning. Är helt slut som artist. Var en lång natt. Lång och ensam. Men eftersom pengar gör mig lycklig så var det värt varenda öre. Pengahora som jag är.

Trotsar kylan och vadar i snön till World Class för ett konditionspass. Efter ynka åtta timmar sömn har jag inte den blekaste om hur jag ska ha energi nog att tjäna staten natten lång.
Spenderade gårdagen med en donna. Vi dinerade och tittade på film. Såg Kenny Starfighter och Léon. Perfekt lördagskväll. Raka motsattsen till fredagskvällen som var trevlig men dramatisk. Allt tack var mitt onyktra arsle.
Hur kvällen slutade? I slagsmål. Fick åka polisbil till akuten. Jag slutar aldrig förvånas över mig själv. Nu ställer jag vinpavan på hyllan. Det är dags nu. Innan det slutar riktigt illa.

0-52e33f23fded453783821d1a82349970.png


Kom precis till min farstugranne. Dom dricker maltdrycker och spelar bröstmemory. Hur den här kvällen slutar? Vågar inte ens tänka tanken.

Har precis bemästrat köksredskapen. Lyckades slänga ihop en korvstroganoff. Utan att bränna fast riset. Och köket står kvar. Inga bränder. Som grädden på moset diskade jag även efter mig. Ringde mormor och berättade. Hon var stolt. Jag är stolt. Kanske kan det bli en hemmafru av mig trots allt? Firar detta med ett glas bubbelvin hos farstugrannen.

Efter att ha kört ett mördarpass med min PT och inmundigat en deliciös lunch hos mormor sitter jag här nu. Spenderar kvalitetstid med mina fem sjönsjungande pojkvänner. Ögnar igenom möbelsidor i jakt på nya möbler. Och inspiration. Ska inom en väldigt snar framtid renovera min lägenhet. Ge den ett ansiktslyft. Slänga ut det gamla och köpa nytt. Rubb och stubb. Just nu letar jag efter en tv-bänk. En vit. Gärna tidlös. Enkel. Med förvaring. Har fruktansvärt mycket filmer. Och hämtade idag ut ännu fler. I paketet låg Rain Man, Crank, Knocked Up, American Psycho, Flight 93, Stuck On You samt Léon. Är mest glad över Léon. Har letat som en besatt utan lycka. Och nu, nu är den här. 

Har precis hällt upp ett glas mousserande. Och poppat popcorn. Behövde glamourisera tvätteriet som pågår en våning ner. Ett parfekt avslut på denna dag. Tog sovmorgon. När jag väl kunde förmå mig att kliva ur min prinsessbädd åkte jag och tjänade pengar. Varken hektisk eller händelserik dag.
Kom precis hem. Är bara hemma och vänder. Dejten var riktigt mysig. Så pass att vi glömde bort tiden. Det resulterade i att jag lånade en vit t-shirt och kröp ner brevid hans varma och muskulösa kropp. Sömnbristen är ett faktum. Och jag lider med glädje av sömnbrist efter den här dejten. Vilken karl. Vilken gentleman. Nu måste jag slänga i mig smärtstillande och ta det glamourösa pendeltåget tillbaka till hufvudstaden för att tjäna pengar.

Den här klädkombinationen hade gärna fått pryda min kropp under kvällens dejt. Med ett par svarta strumpbyxor. Tror minsann att jag ska införskaffa mig ett par svarta Christian Louboutin. Tidlösa. Och snygga. Riktigt snygga. Tror att dom skulle passa fint i mina nya garderober.

 

Hittade precis en tävling som Läkerol anordnar. Vinst? 100.000 riksdaler. Och självklart så tycker jag att ni ska rösta på min mix Summer Dream. Det kan ni göra här. Där kan ni även själva delta. Vad jag skulle göra med vinstpengarna? Skänka en summa pengar till mitt fadderbarn och skänka en summa pengar till en pålitlig hjälporganisation. Därefter skulle jag bjuda min mormor på semester efter allt hon gör för mig. Och till slut skulle jag betala av alla mina avbetalningar och unna mig någonting. Någonting fint. Och totalt onödigt. Precis som vanligt. Kanske någonting från Chanel? Eller kanske Mulberry? Eller varför inte någonting från Marc Jacobs? Drömma går ju.

Har haft en helvetisk morgon med min personliga tränare. Hon är mordisk. Men känslan efteråt är oslagbar. Hade tappat ett par pannor sen sist men ingenting märkbart. Dags att börja ta i med hårdhandskarna.

"In the dark of the night I can hear you calling my name. With the hardest of hearts I still feel full of pain. So I drink and I smoke and I ask you if you're ever around even though it was me who drove us right in the ground. See the time we shared it was precious to me but all the while I was dreaming of revelry. Just know it was you all along who had a hold of my heart but the demon and me was the best of friends from the start."

Min nya telefon är fantastisk. Helt underbar. Förutom när det kommer till mailen. Och tydligen är det ett vanligt problem. Har Googlat. Hittar ingen information. Bara att andra har samma problem. Och att dom löst det. Men inte hur. Det här driver mig till vansinne. Lever nog upp till myten av en dum blondin nu. Vet inte var jag ska vända mig. Någon som har en E72? Någon? Vem som helst?

Var och tjänade lite pengar. Kände att jag behövde glädja själen. Och vad är bättre än shopping? Tog Irina under armen och åkte till elektronikmecka. Köpte en ny mobil. Nokia E72. Vilken skönhet! Iphone, släng dig i väggen.

Planerade en filmkväll. I soffan. Och i vanlig ordning gick inte planerna i lås. Vi började i soffan. Tittade på Situation Magnusson. Tröttnade. Knäckte en maltdryck. Drog fram druvsaften. Spelade alkoholspel. Slängde på soundtracket från Dirty Dancing. Bytte om. Ringde taxi. Spenderade sedan alldeles för mycket pikudas på alkoholhaltiga drycker. Och spenderade natten i olämpligt sällskap. Nu kan jag åtminstone släppa taget.

Internetdejting gör mig mörkrädd. Finns så många fula fiskar. Och ett par guldkorn. Åt lunch med en stilig karl igår. Han var en jävel på att kyssas. Hade läskigt fin lägenhet. Utbildad massör. Hade en charmig glugg mellan tänderna. Och han hade röda byxor. Röda byxor. Det säger allt. Jag är såld. Totalt såld. Nu återstår det att se.
Efter att ha levererat drinkar natten lång begav jag mig hem till min fantastiska mormor och bäddade ner mig i min prinsessbädd. Medans jag sov var tantaluran och utförde hushållssysslor i mitt palats. Nu doftar det gott. Golvet är skurat. Disken är diskad. Och sängen har fått rena sängkläder. Perfekt.