Sjuttio procent av Aftonbladets läsare som svarade på enkäten kan inte ha fel.

När livsglädjen tryter är det bra att ha en fantastisk pojkvän till granne. Han slängde ihop en fläskfilépasta som vi inmundigade framför filmen Brothers. Och en annan puma till granne bjöd in till frukostbuffé på förmiddagen. Har intagit soffläge med en cola light efter en dusch med mina nya väldoftande(!) hårvårdsprodukter från Sunsilk. Damage Reconstruction Program av Thomas Taw för Sunsilk är bland det bästa jag har haft stående i mitt mindre vackra badrum. För en barnslig summa pengar (inte många ören över en hunka) fick jag både schampo, balsam samt hårinpackning. Det är inte illa pinkat. Nu ska jag fortsätta denna kväll med självömkan. Och kanske ett glas vin att fira min ensamhet med då en karl lyser med sin frånvaro. Förhoppningsvis har ni en bättre kväll än jag har.
Tappade precis bort femtio riksdaler i sängen. Tappar alltid bort saker i sängen. Helt otroligt. Slarvmaja, du kan kalla mig Slarvmaja.

Blev med lampa idag. Bordslampan Anna. Sugar grandma tyckte att jag behöver lite belysning så här i höstrusket att hon betalade denna skönhet. Måste hämta hem två Anna till. Passade finfint i mitt vardagsrumsfönster. Hundrafyrtionio riksdaler plus glödlampa på Clas Ohlson. Som hittat. Blev även med en HTC Wildfire flamingored också (fast får den i hand inom en till två dagar). Och eftersom jag tvekade slängde den stiliga försäljaren med trettiosju femmanlotter med i potten. Kammade hem storvinsten på trettiofem pix. Trettiofem pix på trettiosju lotter! Inga vinstchanser här inte. Och jag är väl medveten om att det sägs att om man inte har tur i spel så har man tur i kärlek, men jag kan meddela att jag har varken eller.  

Känner lugnet infinna sig. Rivstartade arbetspasset med att säga upp mig. Igen. Fantastisk känsla. Dock lite oroväckande att inte riktigt ha full kontroll över vad som komma skall. Allt jag vet är att jag är klar med den här branschen. Känner ingen arbetsglädje där längre. Känner inte att jag varken ger branschen någonting eller får någonting i gengäld. Vilket, enligt min chefs utsago, märks. Trots att jag eventuellt kan vara den mest pengatörstande människa som vandrar i ett par fotbeklädnader var det här rätt beslut. Och tack vare att jag gjorde detta misstag att byta en bra arbetsplats mot en mindre bra arbetsplats så vet jag nu vad jag vill göra. Har kommit till insikt. På flera nivåer. Firar denna uppsägning med en ansiktsmask. Sing hallelujah.


Jag vill också gifta mig. Stort. Vitt. Galmouröst. Exklusivt. Med en smekmånad på Seychellerna.
Har varit och tjänat lättförtjäna pengar. Och nu sitter jag i soffan. Tända ljus överallt, Melissa Horn i högtalaren och ett stort glas druvsaft. Känner lycka blandat med sorg; känner tomhet. Saknar en karl som förtillfället driver mig till vansinne. Och känner ångest över att ha bytt en bra arbetsplats mot en där jag vantrivs. Det första jag ska göra imorgon är att säga upp mig. Igen. Och jag känner en ofantlig lycka för Fridas skull som ska gifta sig med sin drömkarl, men en tomhet över att vara singel och ensam med en dröm om ett lyckligt familjärt liv. Gräset är alltid grönare på andra sidan har jag hört.
Är stood up av min dejt för andra dagen i rad. Samma visa varje gång jag träffar en karl. Män är inte pålitliga. Tror att jag ska skaffa mig en katt som sällskap istället. Djur ska ju vara trofasta. Om det inte är överomhändertagna apor. Firar den här uteblivna dejten med 8mile och att somna till Backstreet Boys. Den här tisdagen kunde haft en bättre utgång.





På den där takterassen vill jag skåla i champagne vid min förlovning; där vill jag ha middagsbjudningar med mina vänninor i fina aftonklänningar, och där vill jag äta romantiska middagar med min karl med tända ljus. I det där köket vill jag spana på min sexiga och välsvarvade karl slänger ihop kvällens gourmetmåltid. I det där huset på Oskarsvägen 4a, Spånga vill jag skapa min framtid.

Bilder lånade från Hemnet.

20100912196 (MMS)

Mina första scones. Och köket står kvar.

Har hittat en utbildning som passar mig som handen i handsken eftersom Fashion Marketing and Management i New York kostar ett par hantverkarhundringar för mycket för mitt obefintliga sparkonto. Och den är på pricken det jag vill ha ut av en utbildning utan att kosta skjortan. Talar om Fashion Stylist i Milano. Det skulle vara helt fantastiskt att få den chansen så nu måste jag först köpa mitt palats och sedan snacka upp tantaluran i brygga. Det här kan bli bra. Det kan bli helt jävla fantastiskt.
#%%#%"/)#%%#%" Är förbannad. Pensionären till fastighetsskötare ringde nyss och berättade att han sitter fast i ett akut jobb sedan en halvtimme tillbaka och kylskåpet uteblir. Han talade vänligt om att dom kommer samma tid imorgon men då talade jag vänlig men bestämt om att det inte alls passar (eftersom jag inte tycker om att gå upp så här tidigt på morgonen) så nu kommer kylskåpet inte för ens på fredag. Jag har inte bara gått upp i onödan utan även rivit ut kylskåpet och frysens innehåll samt gjort plats bland skorna i hallen i onödan. I ONÖDAN. Frustrerande. Finns ingenting värre än att göra saker i onödan. Slöseri med tid. Nu går jag och lägger mig igen. Kanske kan jag vakna på bättre humör senare.

Eftersom jag inte har ett gigantiskt palats vill jag slita mig i håret så fort det blir oröra på golven eller i möblemanget. Och nu kommer inte tantaluran på tre(!) veckor och städar för hon är upptagen med att samla valsedlar samt med att försöka få mig att rösta på Socialdemokraterna. Och eftersom mitt nya kylskåp (som har suttit fast i väggen sedan 1800-talet) anläder och installeras idag är det total kaos här. Rensade kylskåpet för en liten stund sen och fann senap med utgångsdatum 2008. Och det var inte den enda utgångna produkten. Produkterna som fortfarande håller måttet ligger i diskhon och över hela diskbänken. Och alla skorna ligger i vardagsrummet så att kylskåpet ska kunna komma in genom den fina ytterdörren och inte behöva tas in genom fönstret. För så mycket skor har jag; ett berg. Ett skoberg. Och klockan är alldeles för tidigt för såna här aktiviteter i min värld så jag vägrar öppna dörren all fancy smancy och kör på nattlinne och morgonrock. Min fastighetsskötare borde vara van vid det här laget. Det är standardklädseln vid våra möten.

Var är kylskåpet? Jag vill somna om. Behöver ett par timmar skönhetssömn till innan det är dags att testa mina vingar på min nya arbetsplats. Måste bli lyxhustru inom snar framtid för den här livsstressen dödar mig långsamt.

Styleroom
är en fruktansvärt mysig hemsida med inredningstips och inredningsinspiration, men den får mig att vilja slita mig i håret av all fin inredning som inte infinner sig i min lägenhet. Vill-ha-begäret har aldrig varit så här kraftigt. Och när jag minglade som bäst hittade jag någon som gjort ett inlägg om övergivna platser. Och hur fin är inte trappan här ovan? En sådan skulle jag vilja ha i mitt framtida hus. Upprustad så klart.

Bilden är stulen från denne okända varelses inlägg.

Måste förnya min lägenhet. Har mycket som behöver inhandlas. Den här lägenheten är en dyrhistoria. Snart får jag möjlighet att punga upp en okänd summa för att köpa min hyresrätt då det i nuläget håller på att omvandlas till bostadsrätt. Ett fantastiskt kap. Ett kap som kräver mycket omvårdnad. Har fått en fantastiskt fin säkerhetsdörr värd en förmögenhet och får i veckan en ny kyl och frys. Innan obildningen vilket är perfekt. Men eftersom min lya är rätt nergången (tack farmor för att du var så vänlig och rökte inne innan du avled och efterlämnade denna drömlya) måste taket målas om och både kök och badrum måste rivas samt bytas ut. Ett kostsamt projekt, men väl värt pengarna så snart jag bestämmer mig för att sälja mitt tak över huvudet för att tjäna en hacka.

Minglar omkring på Styleroom för idéer. Blir ivrig. Och det kliar i fingrarna. Vill sätta igång redan nu. Listan på saker som behövs (utöver badrum och kök) är lång, alldeles för lång. Just nu är jag speciellt på jakt efter en köksskänk (heter det ens så?) likt bilden ovan från Gunnarstorps blogg men minus vitrinskåpet i bakgrunden. Behöver en möbel där man kan förvara saker i (köksmaskiner, redskap och dylikt - just nu blir man överfallen så fort man öppnar ett skåp av otäcka köksmekanismer) samt använda som en sittmöbel. Slänga på en sittdyna och ett par kuddar så att gäster kan sitta och mingla om vi till exempel lagar middag tillsammans, eller bara minglar på förfikat. En smart lösning på liten yta helt enkelt. Någon som har ett bra tips?

Behöver även ett snyggt möblemang för en väggyta där jag planerar att ha fina fotografier, kanske ett par snygga tidningsomslag inramade samt ett par fräna fotbekläder. Kanske ett par ljuslyktor för att förhöja stämningen. Har en bild i huvudet (som med allt annat) men för att genomföra det behöver jag en snickare eftersom jag inte är född med ett par snickarhänder. Men att anlita en snickare för att bygga om hela lägenheten kommer att stå mig dyrt så ser hellre en enkel lösning på det här.

Och en fårpäls behöver jag. Och tusen andra saker också så klart. Var är min rika karl?

Edit: Denna möbel från Mio skulle kunna passa som ett snyggt möblemang för väggytan jag skrev om. Dock har den lite för smala hyllplan. Men åh, vilken skönhet!

När ska min livskris gå över? Jag behöver en drastisk förändring. Ett nytt jobb. Och ja, jag har ett nytt jobb som väntar, men enda anledningen att det känns bra är för att jag fick chans att säga upp mig från mitt andra kneg och för att det ligger två hus bort. Vill plugga diverse olika saker men kan inte göra slag i saken eftersom jag sitter och väntar på att få köpa loss min lägenhet. Åh, jag sliter av mitt hår snart.

Vilken karl! Vilken tvådagarsdejt. Åh, jag vill ha mer, mer, mer. Hur kan någon vara så perfekt? Som handen i handsken. Jag tror att jag svimmar.

Kände isande vindar när jag var på min shopping spree tidigare. Och för att överleva kylan till nattbussen, på nattbussen och vandringen till mitt palats efter arbetspassets slut var jag tvungen att dra fram höstjackan (som även den måste bytas ut denna höst mot en fantastisk skapelse från Lindex) och dra på mig ett par tjockare kalasbyxor. Så på vägen till min arbetsplats sportar jag tjocka kalasbyxor, skyhöga klackar, blå klänning, mitt nya Second Hand-skärp, mina nya kofta från Vila och ovanpå det myser jag in mig i min höstjacka som är köpt på Lanzarote. På läpparna sportar jag Tigerbalsan och ett förträffligt Diorläppglans (som lyser med sin frånvaro på bilden).

Multitasking in bed

Äter, internetshoppar, skriver CV (ja, jag har ett par kneg redan, men min själ kräver förändringar) och planerar. Riktig multitasking. Har ringt vuxensamtal också. Och allting sker från sängen. Min favoritplats no. 1. Några frågor på det?

Behöver ett par platta stövlar. Med klass och stil. Sliter snart av mig håret. Överväger att ha en högklackad sko på min vänstra fot medans min högra är gipsad i höst. Kan man hoppa på kryckor med en högklackad sko? Kan man få det att fungera? För alla skor jag finner är med dödligt höga klackar. Och jag älskar klackar. Klackar vinner med hästlängder över platta skor. Trösthoppade ett par (!) väskor, två skärp, en kofta och en kavaj tidigare från en Second Hand-butik tidigare. Har lite fobi för begagnade saker. Tror att begagnade saker (alltså inte bara kläder) smittar med löss (precis som att jag tror att ryska män är farliga maffiamän, och precis som att jag tror att Hitler fortfarande härskar i Tyskland, och precis som att jag tror att det är grått, dyster och kallt i Ryssland och att all Rysslands befolkning bär päls; pälsjacka, pälsmössa och pälsväntar - precis som under något gammalt krig). Kompenserade sedan Second Hand-shoppingen med en kofta från en riktig butik sen. En ny. En obegagnad. Oanvänd. Och om jag känner mig rätt så kommer jag att tröstshoppa ett par skyhöga klackskor imorgon för kvällen stundande betalning för att snacka upp gäster i brygga. Pengar är min stora kärlek här i livet. Så länge det finns pengar behövs inga män.