Jag och en av mina flickvänner har en förkärlek för att beställa okända mängder kondomer från Kondomkungen. Mina samlade damm fram till dess att en falsk graviditet slog mig i ansiktet. Och den ångesten vill jag aldrig mer behöva uppleva. Någonsin. Det var en nära döden upplevelse. Min flickvän är ledsamt nog inte lika duktig på att hala fram en kondom i stundens hetta. När hon senast tumlade omkring i sänghalmen med en av Södertäljeprofilernas broder åkte den aldrig fram av den enkla anledningen att han (jag citerar) hoppade på henne. Och två dagar senare vaknade hon med en ögoninflammation. Ett symptom på klamydia. Det går även att få klamydia i ögat. Men inget test är gjort än, och ingenting är säkert så man ska inte måla fan på väggen. Men risken finns. Visste du att nästan 40000 personer får klamydia varje år, och att nästan 500 får hiv? Därför bestämde jag mig för att bli HIV-ambassadör. Och att fortsätta beställa hem kondomer.

Läste Tyras blogg. Hör inte till vanligheterna. Läser inte speciellt många bloggar. Tiden räcker inte till, tyvärr. Men i hennes blogg tipsade hon om en spännande tävling. Och jag har deltagit. Så numera huserar jag även på Next In Fashion bakom tangenterna. Så nu är den stora frågan; ska jag dela upp bloggandet? Mode där - fest här? Ska jag gå all in där och lägga den här på hyllan? Eller ska jag helt enkelt gå all in på båda? Antar att endast tiden för avgöra. Ni följer väl med mig dit? Visst gör ni?

Tantaluran städade lägenheten igår. Och bytte lakan. Doftar underbart. Och idag köpte denna fattiga pensionär nya gardiner till mitt palats för en och en halv hantverkarhundring. Bara så där. Så fattig är hon. Och jag själv slog på stort och köpte förvaringsboxar ur Kronprinsessans bröllopsserie. Anser att bröllopet inte är nämnvärt, men pengarna går åtminstone till någonting bra. Och boxarna är fina. Passar mig som handen i handsken. Prinsessa som jag är.

Edit: Alex Moreno. Alex Moreno lirar skivor.

20100516074 (MMS)

Har precis avklarat ett par timmar av tjänstgöring. Låter maltdrycken smeka min strupe återigen. Alex Monero bakom spakarna. Ses vi i vindimman?

Nu spriger jag på lunch. Och sedan spenderar jag ett par timmar med Caroline i solen innan det är det dags för tjänstgöring.

Har aldrig varit det smartaste hönset i hönshuset, och har heller aldrig varit speciellt förnuftig; trotsar därför doktorns ordination och låter matdrycken smeka min strupe.

Dagens lärdom: Att utföra rytmiska rörelser med igenhäftade sår är ingenting att rekomendera. När doktorn ordinerar vila då vila bör man. Sonar mina brott idag. I sällskap av Caroline, Ipren och Alvedon framför Fighting och The Keeper.



Rebecca Simonsson; hur snygg? Och för att inte tala om vilken karriärkvinna hon är. En förbild att se upp till. Hon slår hål på alla fördomar. Precis som Carolina Gynning. Dessa kvinnor. Och vilka kvinnor dom är.

Har avverkat en okänd siffra av män under mina vinfyllda dagar. På gott och ont. Män som kommit och gått. Och sen finns det dom där, dom där som aldrig försvinner. Och han. Han med stort H. Som jag varken vill leva med eller utan. Och varje gång han dyker upp så river det i hela hjärtat. Hjärtat stannar. Världen stannar. Någon trycker på paus i ett par sekunder. Sen trycker samma människa på play. Och det är som om vi aldrig har upplevt någonting gemensamt. Och just nu i denna smärtsamma sjukdomsperiod skulle jag behöva honom. Precis som han fanns där den förra. Så där ömt. Så där perfekt. Med vetskapen om att jag brände alla broar på egen hand drar jag täcket över huvudet och försöker tänka på annat.

Efter att ha tjänstgjort tolv timmar under dagen tänkte jag unna mig en sovmorgon. Vakna pigg och fräsch. Redo för ett hårt träningspass för magen. Hah, trodde jag, ja. Ligger nerbäddad under fyra filtar i en hård säng. Lyssnar på en gubbe som sover djupt. Och på sjukhus kan man glömma en härlig sovmorgon i väldoftande lakan. Här ska det klämmas och kännas redan innan tuppen har vaknat. Och kissa i potta får man också göra. Varför får jag aldrig bli förkyld?

Undrar om man kan steka kotletter och duscha samtidigt? Slå två flugor i en smäll. Effektivisera minutrarna. Köttet reder väl sig själv?


Och när vi ändå är inne på ytligheter - kvinnliga skönheter; Carolina Gynning, Victoria Silverstedt, Victoria Beckham, Anna Hibbs, Therése Karlsson, Recbecka Simonsson (tveklöst Sveriges svar på Lady Gaga), Lauren Conrad, Beyoncé, Cheryl Cole och Kim Kardashian är bara några på min lista.

Och ja, jag stödjer skönhetsoperationer. Fick nyss veta att min kollega norpat sina fondbesparingar bakom ryggen på sina mamma för ett bröstjobb. Hon har till och med planerat en semester i anslutning till utskrivningen från sjukhuset för att modern inte ska upptäcka detta. Hade jag haft fondbesparingar (har redan spenderat mina) så skulle jag spendera dessa likadant. Dock med korten på bordet. Och så skulle jag lägga till ett par hantverkarhundringar för att fylla kindben och läppar samtidigt.

(Bilder lånade från självaste Gynning)

Är brutalt ytlig. Och jag försöker att se förbi utsidan eftersom mina vänner insisterar på att ytan inte är allt. Dom insisterar på att utsidans skavanker till trots kan personen i fråga ha en personlighet som lyser igenom. På något magiskt och underligt sätt. Och det är jättefint att mina hjärtevänner kan se bortom dessa skavanker men jag kan inte. Jag kan inte. Jag vill inte idka älskog med någon som inte är attraktiv till ytan bara för att personen är snäll (kossor är också snälla). Jag utför inga välgörenhetsligg. Det kommer inte hända. Någonsin.
Två av mina kollegor har ingått i ett vad; den som sist förlorar tio pannor bjuckar den andra på en weekendresa. Har länge känt att jag också skulle behöva tappa ett par pannor (helst ett tjog) men inte riktigt fått arslet ur vagnen. Dinerade med min livscoach efter att ha knegat ett par timmar. Talade om för henne att jag måste hitta motivationen. Och då säger kvinnan i fråga att den dagen jag tappar tio pannor så får jag min Mulberrypluska. Ett vad för bra för att inte acceptera. Rivstartade vadet med en timme yoga. Och att planera om min kost. Den där pluskan ska bli min. Bara att köra. Kör. Kör, bara kör.