Dammsög inte bara. Vek garderoberna. Och slängde ett par urtvättade linnen. Hatar att slänga saker. Urtvättade eller inte. Var tvungen. Finns ingen mer plats där inne. Har alldeles för liten lägenhet. Tycker verkligen inte om den. Har inte gjort det en enda dag sen jag flyttade in för över två år sen. Tror det är dags att styra upp det här. Under tiden surar jag med en smutte och nya numret av Chic. 

Köpte Californication säsong ett. Fantastisk serie. Helt jävla klockren. Var tvungen att beställa hem säsong två idag. Och i väntan på att den ska komma funderar jag på att göra någonting utöver det vanliga - dammsuga. Sviterna av lågstadiediscot ligger kvar. Popcorn överallt. Och tantaluran som vanligtvis sköter hushållsarbetet i mitt slott är däckad av magsjuka. Kanske ska man kombinera nytta med nöje och dricka ett glas rödtjut till?

Tar det piano. Vaknade runt ett-snåret. Klev upp fyra. Sladdade ner till ICA. Köpte frukost. Sladdade hem. Ligger återigen stationerad i min underbara prinsessbädd. Ska straxt möta upp min pärla till granne för att storhandla. Och förhoppningsvis köpa en tvserie-box. Och spendera resterande delen av kvällen nerbäddad i soffan. Det är piano som gäller nu. Inga fler fylleslag. Inget onödigt spenderande.

Läste i Glaze att jag småäter män. Och att det inte bra för hälsan. Precis som det inte är bra för omfångsrika barn att äta sötsaker. Men jag är för förtjust för att sluta. För förtjust för att gå på rehab. Det står att man annars inte finner sig en karl. Trodde i mitt stilla sinne att man måste provköra en karl precis som man provkör en bil. Och jag gillar att småäta. Precis som att jag är förtjust i karlar som lever i äktenskap. Just för att jag slipper oroa mig för att dom ska bli förälskade i mig. Jag vill bara ha en del av kakan. Det räcker. Trivs på egen hand. Trivs med att vara självisk. Och trivs med att varken behöva dela med mig eller kompromissa. Hur kan detta vara ohälsosamt? Berätta.

Lördagens festiviter; lågstadiedisco, fiskedamm, danstävling, får-jag-chans-på-dig-lappar, bål, popcorn och diverse 90-tals musik. Vi gick all in, cremè de la cremè. Att jag avrundade kvällen halv ett på grund av svårare berusning talar vi tyst om. Gäller även min uppkastning som färgade min toalettstol i diverse färglada nyanser. Om kvällen var lyckad? Ryktet talar för det.


Vinet på kylning. Ett par ballonger uppblåsta. Lägenheten i ordningställd. Paketen inslagna. Spotify betalt. Och nu är det dags att get dressed for success. Vi ska in i dimman, ska du?

Nuläggesrapport: Förbannat lycklig. Känner mig förälskad. Stationerad i min prinsessbädd med datorn på magen. Alldeles för lite timmar fyllda med sömn framför mig. Kan trots detta faktum inte sluta njuta. Inte heller slita mig för att få min skönhetssömn.

Vad jag drömmer om? Lyx. Pengar. Glitter. Glamour. Champagne till frukost. Champagne till middag Champagne som sängfösare.

Och idag fyller den här tösen tjugo jordsnurr. Min lilla tös. Mitt hjärta. Min barndomskamrat. Min levande GPS. Min stöttepelare. Och på lördag ska hon firas med pompa och ståt. Då ska hon få smaka på livets goda. 

Är vaken. Borde sova. Har sökt kneg som en besatt. Är bestämd. Ingen idé att hänga läpp. Vantrivs ändå. Och det är trots allt jag som är styrman i denna skuta. Dags att styra upp det här. Behöver inte tjäna storkovan. Än. Behöver bara tjäna nog att finansiera min spirituosa och mina klackar med. Eventuellt lite spackel och ett par finfina trasor att pryda min otighta kropp med i vårsolen. Let's get down and dirty. Nu styr vi upp det här. En gång för alla. Nu kör vi.


Det värsta av alla tänkbara saker inträffade precis. Öppnar min mail. 8 olästa mail. Ett utan rukbrik. Känner igen namnet. Inser att det är min chef. Min chefs riktiga namn. Läser. Börjar kallsvettas. Och är nu nära ett sammanbrott. Hon erbjuder mig femtio timmar i februari. Femtio timmar. Femtio jävla timmar. Och vad hade hon tänkt att jag ska leva på? Luft och vatten? Femtio timmar räcker knappt till mina räkningar. Och jag som slitit min lilla tushie av mig de senaste sju månaderna. Femtio timmar är vad jag brukar arbeta i veckan. I veckan. Är det här tacken?
Besviken. Fruktansvärt besivken. Skulle gå på CoreExpress och X-fitExpress igår. Och idag hade jag tid med min personliga tränare. Och så går jag och blir sjuk. Passande. Riktigt passande. Nu gäller det att bli frisk till på lördag. Då vankas det festiviteter.
Skulle upp och träna idag. Klockan två. Och därefter inmundiga en frukost hemma hos min fantastiska granne tillika bästa vän. När klockan väl ringde kunde jag inte röra på mig. Var helt slut efter nattens arbetspass. Och nu kliver jag snart på ett nytt helvetiskt arbetspass. Pengahora som jag är. Håller tummarna för att jag drar hem hundrasjuttiotvå miljoner på Lotto idag. Det vore något.

Startade dagen med en långpromenad och en tallrik havregrynsgröt. Ungefär det jag kan hantera i köket. Havregrynsgröt och pannkakor. Det är inte det att jag inte vill lära mig - det går inte. Har gått Hotell- och Restauranglinjen utan resultat. Har satt fyr på spisen. Glömmer mat i ugnen. Glömmer stänga av plattorna. Röfyller lägenheten. Misslyckas smakmässigt. Recept eller inte - det går inte. Det är tur att jag har närskylda som mer än gärna agerar kock i mitt ställe. Och när jag blir hemmafru i framtiden får antingen min karl stå för maten eller så får vi anställa en privat kock. Inte värre än så.

Är naturligt överviktig. Har alltid varit. I alla år utom ett. Ett händelserikt år. Och nu är det dags igen. Min målvikt är -25 pannor, men jag blir glad om det ramlar av 20 pannor. Säger som Carolina Gynning; det är viktigt för mig att vara smal. Och jag hoppas att det här ska vara en motivation.