100media_imag002 (MMS)

Spenderade förmiddagen hos sjukgymnasten för att bygga upp muskler i fot, vad samt lår efter operationen. Att man kan hamna i så dålig form jag är i efter två månader av husarrest är obehagligt. Spurtar ner på stan för att handla en ny träningsutstyrsel. Här ska det motioneras. Sportar min nya underklänning från Lindex under den puderrosa tunikan. Underklänningen kan vara det bästa köpet jag har gjort. Och vilket klipp! 79 riksdaler. Behöver köpa minst en till då den är perfekt under alla mina klänningar. Speciellt under dom urringade. Eller bara som den är i manligt sällskap.

100media_imag002 (MMS)

Skulle endast dinera med Erika. På hennes bekostnad. Men nu är jag fortfarande kvar. Med Sarah och Jessica. Och alkoholen flödar. Har helt glömt min nära-döden-upplevelse för två veckor sen. Har även precis deltagit i en musiktävling. Sägs att om man inte har tur i spel så har man tur i kärlek. Har dock varken eller..

Vackra Daniella bjöd förut på en rundtur i sitt hem. Gillar att se hur andra har det hemma. Riktig inspirationskälla. Och nu tänkte jag bjuda er på mitt palats. Inte i närheten av klart än. Speciellt inte nu med tanke på att jag förhoppningsvis inom snar framtid blir bostadsägare. Då är det äntligen dags att get down and dirty och renovera färdigt. Postade låneansökan tidigare idag. Nervöst! Stort steg. Känns alldeles för vuxet, men vilken känsla!



Vardagsrummet



Vardagsrummet



Where the magic happens



Mina otroligt lortiga garderober. Blir lätt så när en busig liten ettåring tycker att det är spännande att se tre av sig själv samtidigt, och när man är för lat för att vara försiktig.



Öppna sipsen som är inte vågar elda i. Vi får elda men eftersom jag är en brandfara låter jag helst bli. Vill helst undvika att hamna på pysket igen.



Hallen.



Hallen med insyn i vardagsrummet



Och mitt nästintill oanvända kök eftersom jag är hushållshandikappad, en brandfara samt en urusel kock.

Har minglat dagen i ända. Och shoppat med min livscoach. Fick Terence Conran - Litet Utrymme Mycket Plats och Carolina Gynning - Ego Boost av min kära mor. Spurtade sedan upp till tantaluran för att hjälpa henne med hennes internetbank som inte sammarbetade. Väl där, av någon anledning, hamnade jag i hennes garderob och fann väskan ovan. Tjugo år på nacken och numer min. En riktig skönhet. Bilden är dock missvisande. Färgerna är mörkare. Och den är betydligt snyggare i verkligen. Den har åkt fjorton gånger till Puerto Rico. Inte illa pinkat.

Har bytt favoritkärlekspar. Chuck and Blair, vilket par! Har vetat det sen avsnitt ett, men efter S4E7 finns det inget annat alternativ. Glödhett. Krig och kärlek har alltid passat varandra som handen i handsken. Och alla känner till min förkärlek för drama. Har alldeles för lite drama i mitt liv för att hålla min själ nöjd. Kanske dags att röra om i grytan?

Hittar inget klipp med HTML-kod för att vida er, men det finns för beskådning här.

Mitt bredband tvärdog precis. Grävde fram mitt mobila bredband. Kopplade in USB-stickan i vanlig ordning. Helt plötsligt plingade det till i datorn. Fick tydligen SMS. Hade inte den blekaste om att det var möjligt. Anne Marqvardsen stationerad i Järna skrev "Hej man! Blir det nått gos ikväll eller?". Både obehagligt och spännande. Borde jag svara?



Edit: Svarade; "You big stud, take me to bed or lose me forever." Hoppas att hon gillar Top Gun. Undrar om hon nappar?

Har precis kastat i mig en gourmetmiddag bestående av fiskbullar i dillsås samt vitloksbröd till nya numret av Chic. Det är dom små sakerna i vardagen som gör det värt att leva.

100media_imag000 (MMS)

Pälsen är min bästa vän. Rusar ner på stan för att mingla med tantaluran samt min livscoach. TTYL

Har man nått rock bottom när man stortjuter till Ensam Mamma Söker?

Spenderar denna fredag i manligt sällskap framför Kenny Starfighter, Kenny Begins. Kenny, älskade Kenny. Tvingar alla mina karlar att se den. Känns som en oslagbar kombination efter en sömnlös natt. Och eftersom jag ska gå upp omänskligt tidigt imorgon.

   

Ska byta ut allt mitt porslin. Har flytta-hemifrån-porslin i en miljard olika färger samt utföranden. Det ska vara vitt. Rakt igenom. Minglade på Cervera tidigare idag med Sara och lillprinsen. Hittade en (jul)serie vid namn Dorre. I serien ingår även en så kallad glöggkanna. Ska använda den som "kaffetermos" vid andra tillfällen. Liknanar denna glöggtunna fast i ovanstående utförande och mycket snyggare. Blev helt till mig. ÄR helt till mig. Även fast det är en porslinsserie för julen tänker jag använda den som året-om-serie. Kompletterar med vita enkla tallrikar, vita "buckliga" muggar med text på från Blommiga Rutan samt dryckesglas på fot. Det kommer bli så fint! Och till råga på det så fann jag en golvlampa (som jag har letat!) på In och Finn. Fann även plädar för kyliga vinterkvällar (och för frusna närskylda som alltid klagar på temperaturen i mitt ståtliga palats). Allt som behövs nu är mitt arv för att finansiera det hela. Inga konstigheter.

Efter en hemsk natt möts jag av glädjebeskedet att Petra har kläckt sitt ägg. 23.07 kom en prinsessa vid namn Vilja. Och med det beskedet går jag styr upp mitt arv. Blev ett par hantverkarhundringar mer än förväntat. Sing hallelujah.

Tanken var att vi skulle rivstarta dagen med besöka Scandic Skogshöjds hotellfrukost men både jag och Alexander var alldeles för trötta för att gå upp före kontorsråttorna så vi fick ordna våran egen version av en hotellfrukost. När Alexander begav sig för att utföra sysslor mot betalning tog Sara med prins Mattis över mitt palats. I varsin ände av soffan var vi stationerade tills vi fick för oss att åka till både Rusta och ICA Maxi för lite julhandel. Köpte finfint inslagningspapper samt änglar till paketen. Vi fortsätter jakten imorgon.
Är inne i veckan 5+5. Otrolig känsla. Och nej, är inte på tjocken redo att avla (mer än att jag fått ett par gravidkilon tillika extra kilon av allt ätande i kombination med allt stillasittande de senaste veckorna) precis som halva min bekantskapskrets. Jag blir av med gipset. På onsdag för att vara exakt. Behöver bara känna mig som Gollum i två ynka dagar till. Och så fick jag mail från mitt försäkringsbolag att jag inom de närmsta dagarna får en ny mobil. Även om det räcker gott och väl med en hemtelefon. Old school. Så snart är jag tillbaka på banan i alla bemärkelser.
Eftersom någon klåfingrig fattigmansunge inte kunde hålla sina fingrar i styr och stal min mobil i natt så har jag fått dra fram en gammal hederlig väckarklocka. Och en hemtelefon (oklart om den fungerar dock). Hur många vuxenpoäng?
Har haft en bakfylla från helvetet samt ågren på besök. Har rävat konstant från dess att jag vaknade fram till middagstid då Alexander kom ner och klappade mig på huvudet, tyckte synd om mig samt såg till att jag fick i mig föda. Rävade så pass att gallan kom upp i sällskap av blod. Efter den här nära-döden-upplevelsen lägger jag partyskorna på hyllan. Vet att jag dricker en del, och vet att jag sagt det här förut men när levern är på väg att kasta in handduken så är det inte ett godkänt beteende längre. Och det är absolut inte värt det. Sen att någon klåfingrig fattigmansunge stal min mobiltelefon igår behöver vi inte ens diskutera. I'm done. So done.
Supergratis, vilken sida! Nu återstår och se hurvida jag lyckas få hem ett Nintendo Wii. Gillar du också att få saker gratis? Registrera dig här. Gratis är gott!
Är inte redo för barn. Inte på långa vägar. Och dom är rätt äckliga - äter sitt eget snor och så där. Men jag känner en press. Mormor vill att jag ska avla. Och om jag någonsin skulle få för mig att kläcka ett ägg så vill jag att tantaluran ska vara delaktig i dennes liv. Hon börjar bli till åren så tiden är knapp. Och jag vill att hon ska se mig skrida till altaret trots att jag fasar för den dagen då jag varken har en far, morfar eller en farfar att föra mig till altaret. Och än värre så fruktar jag att jag aldrig kommer att finna en bra karl..
Har precis ansökt till kurser på Komvux. Behöver komplettera mina betyg för vidarestudier. Det är dags att börja arbeta för att uppnå mina mål nu.


Är slut som artist. Efter att ha utfört sysslor mot betalning, varit på fyraårskalas samt slängt ihop en deliciös gourmetmåltid spenderar jag nu resterande del av söndagen precis som söndagar ska spenderas; nerbäddad i soffan. Ljusen är tända. Cola light står på bordet och tilltugg väntar i köket. Och i reklamerna njuter jag av Daniel Adams-Rays ljuva stämma.


"Om inte jag var feg, om inte du var den som hade rätt hade väl du aldrig kunnat genomskåda allt som skett."
Känner frid i själen. Vaknade utan en betongkeps och fullständigt utvilad. Inte vardagsmat i mitt liv som ständigt bakfull. Att lägga sig innan Bollibompa en lördagskväll är kanske inte så tokigt trots allt.


It's like chasing the very last train when it's too late, too late.
Fördelen med att bo i Södertälje är att personalen på second hand-butiker inte vet vad saker faktiskt är värda. Det gör mig glad i själen. Min livscoach tvingade med mig ut till Pingstkyrkans second hand-butik i Viksberg. Där fann jag en äkta Christian Dior-sjal för ynka tjugo riksdaler. Och sedan for vi vidare till en annan second hand-butik med okänt namn. Där fyndade jag en äkta päls för femtiofem riksdaler. Behöver endast laga fodret i ena ärmen. Den kommer hålla mig varm i vinter.



Har spenderat tisdagen i goda vänners lag. Först var Sarah över för kaffe, och sedan dinerade Erika i sällskap av mig på Centralbaren. Erika fyller alltid mig med värme och energi. Precis vad jag behöver när jag känner mig överkörd av ett tåg.



Galagowears lookbook för nya kollektionen. Om jag var av det manliga könet skulle jag inte tveka en sekund över att fylla min miniatyr-walk-in-closet med plagg signerade Galagowear. När jag blir med karl ska jag klä honom i Galagowear från topp till tå. Patrik och Niklas, när tänker ni lansera en tjejkollektion? Vavavava?

Mitt handikapp blir bättre. När jag bytte gips kunde jag genast ta mig fram smidigt. Och idag fick jag glädjebeskedet att jag slipper mina promenadkäppar. Äntligen! Haltar lite lätt eftersom gipset fortfarande är kvar, och det tar någon minut extra att gå i trappor men det är petitesser. Helt klart. Inte en dag för sent.



Är impulsiv. Har alltid varit det. Impulsiv och spontan. Och nu har jag bestämt mig för att använda mina än så länge obefintliga hantverkarhundringar för att se världen (och laga mitt handfat som sprutar vatten över hela min hemska blåa badrumsplastmatta). Nu behöver jag bara en destination (eller flera?). Och resesällskap. Skulle även behöva veta när pengarna anläder på kontot samt hur många hantverkarhundringar det är. Än så länge kan jag bara höfta. Förutom att jag vill se Australien skulle jag vilja mellanlanda i både Delhi och Zürich. Och ska jag inte se Australien vill jag besöka New York, Las Vegas och Los Angles. Eventuellt Texas. Och om jag inte ska dit så vet jag inte vad som är värt att se. Alla pratar om Thailand men känner inget större behov av att uppleva det. Eftersom jag i stort sett bara har rest charter i mina da'r så uppskattar jag alla tips.

(Bild: Hemmariket)

Är trött på livet. Är inte det minsta gladlynt. Och till humöret ändrar sig till det bättre låter jag bli att uppdatera. Behöver rycka upp mig. Behöver resa bort. Behöver finna mig själv. Jag signar ut.
TTYL

‎"I don’t hate you, I just feel sorry for you. In fact I pity you: I got so much shit on you. If I saw you on the street, I wouldn’t even spit on you. I don’t hate you - hating takes too much effort and you ain't worth the fucking time of day."

Du är min ängel.