Smärtan är obeskrivlig. Saknade lika så. Ågren är på besök. Vill dra täcket över huvudet och glömma världen. Glömma den där dagen. Gömma mig. Slippa möta dagen med ett leende. Det är inte en lycklig dag. Min födelsedag är inte vad den brukade vara.
JAG SAKNAR DIG. JAG ÄLSKAR DIG. KOM TILLBAKA.

I'm always terrified nobody will turn up to my birthday and I'll realise how unpopular I am.
- Nicholas Hoult

Smårenoverar. Målar. River. Köper nytt. Och eftersom det i skrivande stund ser ut som om Katrina varit på snabbvisit i mitt palats finner jag inte ro i själen hemma. Tar därför vinpavan under armen och spatserar i mina höga skobeklädnader till en av mina pojkvänner för en match X-box. Och därefter vidare ut på lokal. Allt för att glömma kaoset som väntar. Samt för att glömma Bring-mannen som kommer med en leverans omonterade möbler (som JAG måste montera) alldeles för tidigt på morgonkvisten. Och jag som älskar att sova. Det kostar att spela i dom högre divisionerna har jag hört.

Det var en traumatisk upplevelse att besöka IKEA. Var solokvist. Alla hjärtevänner var upptagna. Minglade runt. Inspekterade. Fick hjälp av en äldre herre. Vi planerade. Vi valde mellan olika delar. Allting gick som smort. Talade om att jag ville ha hemkörning. Då säger denne herre att jag måste hämta alla paketen på tag-själv-lagret. Jag skulle alltså ensam bära paket i femtiokilosklassen. Fick springa runt och jaga efter stora starka karlar att hjälpa mig. Summa summarum; tänker aldrig mer åka till IKEA ensam. ALDRIG. Rena mardrömmen.

Rivstartade dagen med dynastigalej. Därefter dinerade jag på Texas Longhorn med ett par pojkvänner. Och sedan spenderade jag intjänade svarta pengar på pärlande vin och på en stass. Vandrade sedan hem. På gott humör. Öppnar mejlen. Får en chock. Tappar hakan. Och får sedan se prov på hur fantastisk min livscoach verkligen är. Inväntar nu en pojkvän. Vi ska göra det bästa av den resterande kvällen. Och vad kan vara ett bättre botemedel än pärlevin, sällskap och härlig musik? Vi ska in i dimman, ska du?

Kom till insikt. Trodde aldrig någonsin att dessa ord skulle lämna min mun; jag vill inte bli hemmafru. Hör och häpna. Vill tjäna egna pikudas. Vill känna att jag gjort mig förtjänt av dom. Att jag med all rätt kan använda dom som om att det vore toalettpapper. Att bli bortskämd med paket, kanelbullar, rosor och diamanter tackar jag däremot inte nej till. Det vore som om att tacka nej till sex. Det kommer inte happen, darling.

La en order hos H&M. Gick till kassan. Och då har dom mage att berätta att mina kreationer anländer i mitten/slutet av april. Upprörande. Vill ha dom snarast. Ögonblickligen. Minglade vidare in på Bubbleroom och fann en skapelse från D&G som jag mer än gärna skulle bära. Bara 5999 riksdaler. Som hittat. 

IT AIN'T OVER UNTIL THE FAT LADY SINGS, BITCH. Tärningen är kastad. Och glöm inte - DU kastade tärningen.  

Ordet 'Vardagslyx' och 'Fredagsmys' borde förbjudas. Borde vara straffpåföljder på åtskilliga hantverkarhundringar för den person som yttrar dessa motbjudande ord. Ryser vid bara tanken på orden. Hulkar. Känner smaken av magsaft i munnen. Lyx är allt annat än att ta ett glas druvsaft på en restaurang en tisdag eller att ta ett bad. Lyx är allt annat än det. Och fredagsmys? Kom igen! Seriöst? Kom igen!

I rulltrappan häromdagen slängde min ena pojkvän ur sig att det här är mitt soundtrack. Kan hända. Tror att han ändrar sig när han hör den här. Vi delar samma åsikt om pengar. Vi älskar att spendera dom. Och beställer gärna in en vinpava eller två. Vi lever det goda livet. Med all rätt.

Bestämde mig för att ta tag i mitt liv. Och detta genom att ansöka till butiks-/avdelningschefsutbildningen. Har sedan länge velat ha en ledande position i väntan på min tid som hemmafru. Gillar att bestämma. Och vad passar då bättre? Nöjde mig dock inte där. Läste Marie Claire Magazine under den glamourösa färden mot destination 'Utföra Sysslor Mot Betalning'. Fick syn på Nicole Richie. Och hennes nya fantastiska hairdo. Efter att ha smörat upp folk i brygga bestämde jag mig för att ta kvällens vinst och göra samma sak. Bli brunett. En hantverkarhundring senare sitter jag nu här. Med, precis som fröken Richie, en brun kalufs. Och jag är nöjd. Fruktansvärt nöjd. Långt bortom nöjd. Så pass nöjd att jag nästan fick ståtrosa av att se mig själv i spegeln. Kanske ska jag utnämna mig själv till Veckans Godiz?

Rivstartar denna soliga dag med en smoothie. Den bästa jag någonsin gjort. En smaksensation. Kanske borde öppna en egen smoothiebar? Väntar bara på att min rika karl ska svepa mig med storm genom att öppna sin pengapung och betala startkapitalet.

Tjänade pengar ett par timmar. Därefter inmundigade jag en halvdan måltid på O'learys med en donna. Drack druvsaft och disktuerade. Och ritade. Gjorde en mindmap över ett SMS till en viss karl. Drog iväg SMS:et. Ångestladdat. Men man måste tydligen våga för att vinna har jag hört. Tycker inte om att vänta. Tycker inte om ovissheten. Man ska inte ropa hej förens man är på andra sidan ån. Tar en tupplur på det här. Sover på saken.

Missade en av de viktigaste dagarna i mitt liv igår. Var magsjuk. Skulle på namngivelse. Skulle bli fadder åt en fantastisk liten krabat. Kärleksfulla och förstående som denna familj är så packade dom lådor med mina favoritkakor och favoritbullar som min granne sedan överlämnade. Och ett brev. Ett fantastisk brev. Ett brev som fick mig att gråta. Gråta av glädje. Det finaste brev jag någonsin mottagit;

"I samband med xxx namngivningscermoni har Du blivit utsedd till fadder

Vi tycker att du är en bra förebild som xxx kan se upp till och lära sig många saker av på livets väg. Vi hoppas att han kommer att känna stort förtroende för dig och att du kommer att vara en person som han kommer att känna sig trygg hos och kan anförtro sina problem till.

Hjälp oss att vägleda xxx genom hans liv. Stötta honom och kom gärna med goda råd när han står inför svåra beslut. Låt honom ta del av dina erfarenheter och hjälp honom att växa upp och bli en självständig, trygg, viljestark och lycklig kille!

Fadderskapet innebär inte att du förväntas överösa honom med gåvor, däremot hoppas vi att du skänker lite av din tid och kärlek.

Du kommer att betyda mycket för xxx och vi hoppas och tror att han kommer betyda mycket för dig."


Och nu gråter jag en skvätt igen. Det här betyder fruktansvärt mycket. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att dessa människor skulle ge mig denna roll med tanke på min bakgrund. Som inte är den vackraste. Och som grädden på moset skickade kvinnan i fråga ett vackert SMS. Det finaste jag fått. Och min kärlek till dessa två personer går inte att beskriva. Skulle ge mitt liv för dom. Utan tvekan. Utan att blinka. Ett enkelt val. Ett busenkelt val.
Förstår inte att jag kan ha sådana fina vänner. Förtjänar dom absolut inte. Är en riktig skitstövel för det mesta. Och jävligt otacksam. Visar aldrig uppskattning. Köper en present då och då för att stilla mitt samvete. Tydligen gör jag någonting rätt eftersom dom aldrig lämnar min sida. Och för det är jag evigt tacksam. Dom är det bästa jag har. Dom är min familj.