När jag gick upp för tjugofyra timmar sedan satte jag på mig trosorna utochin. Trött tjej? Och efter tjugofyra timmar vaken med sexton timmar tjänstgöring är jag knappast piggare. Ni kan kanske gissa vad jag ska göra nu.

Sitter på pendeltåget. Att vara trött och att vara på dåligt humör är inte en bra kombination när man traskar i mina fotbeklädnader. Önskar att en muskulös och ömsint karl mötte mig när jag kom hem. Och att han skulle le, pussa mig på pannan och hålla om mig. Helst hela natten. Men jag har hört att man inte kan få allt här i livet?

20100716137 (MMS)

Såhär roligt har vi, och ni?

Har tjänstgjort färdigt för dagen. Sitter på ett stekhett pendeltåg. Ska möta upp creme de la creme för att inhandla föda och rusmedel. Vi ska tjuva min ena pojkväns grill och utföra mirakel. Och vädret är perfekt. Det här kommer att bli bra.

Ligger i min nybäddade säng i min nystädade lägenhet (ingenting slår att lämna en stökig lägenhet och komma hem till en nystädad och väldoftande lägenhet!) nästintill naken med fläkten på, äter glass och läser I Dina Kläder av Jane Green. Kommer snart däcka som en klubbad säl.

Försov mig men är det till trots i rätt tid. Vaknade samma minuttal då jag ska låsa ytterdörren till mitt palats och var bara minuter efter på språng. Charmen med sommaren; bara dra närmsta stass över huvudet och stoppa fötterna i första bästa fotbeklädnader och sedan är man redo att möta dagen. Gick ut en sväng på lokal igår efter middagen. Flickorna kastade in handduken medans jag mötte upp en av mina pojkvänner. Ett kärt möte!

20100714130 (MMS)

Dinerar på balkongen. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Ska på middagsbjudning hos min granne. Hon står för maten, Irina står för sällskapet och jag själv står för druvsaft och maltdryck. Är dödligt hungrig så jag tjuvstartade precis med färskost med vitlökssmak på kex med ett glas vitt till. Känner att jag är värd det i den här värmen. Och efter en slitsam dag i gruvan. Och för att jag alltid är värd det bästa så klart.

20100714127 (MMS)

Är en snäll medmänniska och kollega. Använde mina kunskaper som bagare idag och improviserade ihop en födelsedagstårta. Pretty fly for a white gal. När jag öppnade förpackningen med tårtljusen upptäckte jag till min stora fasa att det var tjugofyra ljus men endast tolv ljushållare. Varför i hela fridens namn? Vad är poängen med att betala för tjugofyra ljus och man bara kan använda tolv ljus?

20100713126 (MMS)

Kan inte sova. Kreativiteten flödar. Mest synd att allting jag ritar ser ut som en två-årings verk. Är inte ens kapabel till att rita den enklaste av enkla streckgubbar. Att rita min egen klädkollektion ser inte ut att bli av på ljusår med mina färdigheter. Varför kan inte tanke bli till bild av sig själv? Tröstar mig med att min tröstshopping på Nelly häromdagen anlände idag och allting passade. Några frågor på det här?

20100712125 (MMS)

Har precis tjänstgjort färdigt. Ska mingla med Erika men i vanlig ordning är hon sen och velig så jag låter en maltdryck smeka min strupe medans jag väntar. Hon är fantastisk på alla sätt men otroligt långsam. Hon pratar till och med i slowmotion i telefon. Hör väl till hennes charm antar jag.

20100712120 (MMS)

Är inte SL fantastiska? Är det inte för kallt så är det för varmt, och är det inte en ledning som har rasat så är det signalfel. Och det här betalar vi svindyra pengar för, att åka buss och andra färdmedel i omvägar för att om vi har tur komma fram i tid? 
Jag sportar i alla fall en klarblå klänning, svart kavaj och svarta pumps idag. Har tvinnat hår och glittrande örhängen till det.

Mina tidigare inlägg kan du hitta här. Skulle vilja överföra dessa hit, men tror att dom får stanna där dom är.
Somnade alldeles för sent för mitt eget bästa. Efter intervallträningen och efter en välbehövlig dusch kunde jag inte somna. Låg klarvaken till någon timma efter midnatt, och klockan ringer halv fem varje vardag denna vecka. Fullständigt ohumant. Och startade dagen genom att koka min gröt alldeles för länge så att den blev snustorr. Har ätit godare saker i mina dagar. Dagen kan ju i alla fall bara bli bättre, eller?


Mina naglar gick åt fanders så jag gav upp. Tålamod är inte min starka sida. Minglar istället runt på olika bloggar och inser att jag helt plötsligt är inne på Elitas blogg och hittar en kort konversation mellan henne och hennes karl.
Elita: Skulle du älska mig mer om jag vore mer vältränad?
Daniel: Nej älskling, du skulle ju fortfarande vara lika jobbig.
Det kallar jag kärlek det. Och ungefär vad jag tror att min blivande karl skulle droppa som svar om frågan handlade om mig själv.
Blev precis påminnd om hennes skönhet, och hennes kropp - vilken kropp! Känner genast ett behov av att röra på mitt fläsk så kastar på mig träningskläderna för en runda innan sängdags.

Bild: Elitas blogg

Efter att ha anlänt hem från Sundänge tidgare har jag trotsat värmen. Har sett Assyriska både hedra Eddie Moussa och vinna matchen, håvat in pengar för soffa och tvbänk, avverkat avsnitt av både One Tree Hill och The City - drama, åh, ljuva drama - och nu minglar jag med Christina Aguilera samtidigt som jag planerar min vecka och målar mina naglar. Söndagar är verkligen ljuvliga.

Jag har för få hjärnceller för att förstå mig på Next In Fashions plattform och därav har jag återvänt hit.