Förberedelser.

0kommentarer

Vill åka till Thailand nu. Idag. Dock ger denna återstående månad mig att komma i form. Igen. Kör stenhårt nu fram till avresan. Håller tummarna för att hinna halvvägs. Se åtminstone halvdan ut i bikini.

Har shoppingförbud fram till avresan. Har lagt upp en budget; tvåhundrafemtio riksdaler i veckan. Förutom en kamera. Och en bussremsa. Tanken var även att jag skulle inhandla en ryggsäck(!) att resa med. Slopar den idén. Inte bara för att jag tycker att det är groteskt fult utan för att jag inte vill att mina saker ska bli sönderslagna på bandet på flygplatserna. Och framför allt för att väskorna sägs vara nästintill gratis i Bangkok. Flyger dit med en miniatyrresväska som jag överger där nere för, hör och häpna, en ryggsäck. Och inga klackar följer med heller. Vilket ger mig dödsångest. Och när vi reser hem sen överger jag ryggsäcken och köper en resväska som rymmer all min shopping. Och i värsta fall om det blir tungt så har jag två starka karlar med mig som kan agera bärhjälp. Fördelen med att vara den enda i sällskapet av kvinnligt kön.

Det här kommer att bli bra. Det känner jag på mig.

Kommentera

Publiceras ej